Iedereen die zich actief bezighoudt met zijn online platform, komt vroeg of laat de term “SEO” tegen, maar wat houdt SEO in? SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. Het is belangrijk dat jouw website gevonden wordt door je doelgroep, dit kun je door middel van SEO bereiken. Er zijn veel technieken die je kunt gebruiken om beter vindbaar te worden. Denk bijvoorbeeld maar aan linkbuilding en het schrijven van professionele content. Natuurlijk hoef je niet alles helemaal zelf uit te zoeken. Er zijn verschillende handige tools die je ter ondersteuning kunt gebruiken. Hieronder lees je over 4 van deze tools, zodat je zeker kunt zijn van goede resultaten.
Verschillende handige tools
Heb je een WordPress website? Dan is het aan te raden om de Yoast-plugin te downloaden. Deze tool maakt het schrijven van professionele content een stuk eenvoudiger. Als je een pagina aanmaakt, zie je dankzij deze tool direct hoe hoog deze op het gebied van SEO scoort. Als je beter wilt worden in het schrijven van professionele SEO-content, dan is het zeker niet verkeerd om deze tool te gebruiken.
SEMRush is nog een handige tool. Dit is een all-in-one tool. Oftewel, met SEMRush kun je ontzettend veel verschillende dingen. Zo kun je bijvoorbeeld een uitgebreide zoekwoorden analyse maken als je gebruik maakt van deze tool. Als je SEMRush gebruikt, heb je verder niet veel andere tools meer nodig. Een nadeel is echter wel dat de tool vrij prijzig is.
Wist je dat Google zelf ook een SEO tool heeft? Deze tool heet de Google Search Console. Het voordeel van deze tool is dat je er gratis gebruik van kunt maken. Bovendien is deze tool onderdeel van Google en kun je er dus zeker van zijn dat je ook echt een goed beeld krijgt van wat er beter kan.
Answer the Public is nog een voorbeeld van een gratis tool. Hiermee kun je natrekken op wat voor vragen de gebruikers van Google zoeken, waardoor je gerichter kunt adverteren.
Uitbesteden aan een marketingbureau?
Wil je er zeker van dat SEO op de juiste manier wordt toegepast? In dit geval is het belangrijk dat je niet alleen de juiste tools gebruikt, maar ook over voldoende kennis beschikt. De gemiddelde webmaster heeft te weinig verstand van SEO. Je kunt er daarom ook voor kiezen om een marketingbureau zoals Webshuttle in te schakelen.