Je kan meestal kiezen uit verschillende diensten als het over linkbuilding gaat. Deze linkbuilding diensten worden allemaal aangeboden door linkbuilding uitbesteden.com. Dit bedrijf kan jou dus helpen met linkbuilding. Het bedrijf kan jou ook helpen met linkbuilding uitbesteden Linkbuilding is tegenwoordig heel erg gestegen in populariteit, dit komt omdat we steeds meer online doen. Je kunt tegenwoordig alles zowat online doen. Een voorbeeld hiervan is boodschappen, want dit kun je nu ook online doen. Je kunt je boodschappen laten bezorgen bij een paar grote supermarkten in Nederland. Daarnaast heb je ook nog een bedrijf genaamd Picnic, dit bedrijf is helemaal gericht op online boodschappen. Dit bedrijf heeft dus geen fysieke winkels. Je kunt op de app alle boodschappen die jij wilt selecteren. Daarna reken je af en dan krijg je het over 2 of 3 dagen. 

Er zijn ook andere dingen die nu online kunnen, zoals de bibliotheek. Je zou nu namelijk ook je boeken online kunnen reserveren dan hoef je ze alleen daarna nog op te halen. Dit scheelt ook heel veel tijd voor de klant wat natuurlijk altijd positief is. Ook het bestellen van vers eten kan nu ook met apps zoals thuis bezorgd en Uber Eats. Je kunt dan in de app kijken waar jij zin in hebt daarna kun je het dan bestellen en dan komt het binnen een bepaald tijd naar jou toe.

E-mail marketing

Linkbuilding is een vorm van online marketing, maar dit is natuurlijk niet de enige vorm. Je hebt er een stuk meer dan 1. Een andere vorm van online marketing is e-mail marketing. Deze vorm is best wel populair aangezien zowat iedereen een e-mail adres heeft. Hiermee kun je heel veel mensen bereiken. En het bereiken van veel mensen is heel belangrijk als je wilt adverteren. E-mail marketing is ook een onderdeel van direct marketing. Onderzoek geeft aan dat er al 1,51 miljard dollar uit werd gegeven aan e-mail marketing in 2011. Dit geeft aan dat het in 2011 al heel erg belangrijk was en dat het nog steeds aan het groeien is, aangezien het al naar 2,468 miljard gegroeid in 2016, dus het kan alleen nog maar groter en groter worden. Meer bedrijven stappen in op dit idee waardoor e-mail marketing steeds groter wordt. De meeste bedrijven kunnen tegenwoordig ook niet meer zonder, want e-mail marketing is dé manier om de aandacht te trekken van nieuwe en bestaande klanten.

Wat zijn de voordelen van e-mail marketing?

Deze vorm van online marketing heeft genoeg voordelen. De voordelen zijn dat het goedkoop is vergeleken met direct mailen of met nieuwsbrieven. Je hoeft namelijk niet te betalen voor de productie, papier of verzending. Daarnaast is de mail heel snel bij de klant. Je kan ook makkelijk je boodschap met de doelgroep delen, dit is heel belangrijk want de boodschap gaat over wat jij wilt van de klant. Je kan ook zien hoeveel mensen de e-mail daadwerkelijk hebben gelezen, dit is handig aangezien het weten hoeveel mensen het lezen en hoeveel mensen het niet lezen waardevolle informatie is. Bij e-mail marketing weet je ook gelijk of het succesvol is uitgevoerd, dit weet je namelijk wanneer je alles goed hebt gedaan. Er is ook een nadeel, dit nadeel is dat veel bedrijven te veel commerciële e-mails sturen waardoor klanten het als spam zien. Dit is natuurlijk helemaal niet goed, want je wilt niet dat de klant weggaat en dan al helemaal niet uit irritatie.