Waar vroeger veel bedrijven deden aan offline marketing hebben computers, smartphones en tablets alles veranderd. Mensen zijn namelijk onderweg en thuis online. Ze kopen producten, nemen diensten af, of onderhouden hun contacten op het wereldwijde web. Hierdoor liggen er ook enorme kansen voor bedrijven.  Google, Facebook en Instagram zijn ideale manieren om in contact te komen met je doelgroep. In dit artikel leggen we uit wat een online marketingbureau kan betekenen voor jouw website.

Vindbaar in Google
Waar we vroeger door een winkelstraat liepen om schoenen, elektronica of boeken te kopen, zoeken we tegenwoordig in Google om te kijken wat het product is dat voldoet aan onze wensen en wat het meest goedkope is. Als bedrijf wil je natuurlijk bovenaan staan in Google op relevante zoekwoorden voor een bedrijf. Als schoenenwinkel gespecialiseerd in Nike schoenen, wil je uiteraard een toppositie hebben. Hierdoor krijg je namelijk veel mensen die je website bezoeken, wat uiteindelijk kan resulteren in meer omzet en winst.

Facebook
Waar veel jongeren ervoor kiezen om actief te zijn op Instagram, zijn ouderen nog steeds veel te vinden op Facebook. Hierdoor is het voor bedrijven die een wat oudere doelgroep heeft, het ideale platform om te adverteren. Op facebook kan je namelijk targetten op leeftijd, geslacht, interesses en locatie. Als vrouwenkapperszaak in Den Haag heeft het bijvoorbeeld niet veel zin om te  adverteren in heel Nederland of voor mannen. Een online marketingbureau kan je hierbij helpen.

Instagram
Heb jij een jongere doelgroep? Dan is Instagram waarschijnlijk het kanaal om te kiezen.  Hou er wel rekening mee dat je met tekst weinig voor elkaar gaat krijgen op dit kanaal. Zo moet je ook investeren in een goede video of afbeelding om je doelgroep aan te spreken.

Online marketing tools
Naast het kiezen van een online marketingbureau kan je met enige kennis ook zelf online marketing uitvoeren. Online marketing tools kunnen je hierbij helpen. Zo geven deze tools je inzicht in hoeveel mensen zoeken op een bepaald zoekwoord, hoeveel concurrentie er is en wat voor links er verwijzen naar je pagina.