Waar veel bedrijven ervoor kiezen om alleen te investeren in online marketing, is het anno 2019 nog steeds aantrekkelijk om ook in offline marketing te investeren. Zo kan je de naamsbekendheid vergroten, makkelijker opvallen bij je doelgroep en  hoeft het niet eens veel te kosten

Wat is offline marketing?
Offline marketing is het overbrengen van een product of dienst naar een consument of een ander bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door billboards, reclame in kranten of bijvoorbeeld televisiereclames. Ook visitekaartjes en het bedrukken van pennen is een goede manier van offline marketing.

Naamsbekendheid vergroten
Offline marketing is een ideale manier om de naamsbekendheid te vergroten.  Zoals je waarschijnlijk wel weet werkt marketing onbewust bij mensen. Cabaratier Javier de Guzman heeft dit ooit een keer goed uitgelegd in zijn voorstelling. Aangezien een mens steeds meer prikkels krijgt op een dag, is het belangrijk dat je wel op een opvallende en creatieve manier offline marketing uitvoert. Denk bijvoorbeeld aan op een gekke manier inzetten van visitekaartjes.

Gericht targetten bij de doelgroep
Niet alleen met online marketing, maar ook met offline marketing kan je gericht targetten op je doelgroep.  Heb jij een winkel in de omgeving van Haarlem? Dan kan je adverteren op billboard in de omgeving van Haarlem. Let wel: Hoe creatiever een offline marketing idee is, hoe beter het ook vaak werkt. Doe iets wat echt de aandacht trekt van je doelgroep. Zo kan het bedrukken van fietszadelhoesjes een simpele en goedkope manier zijn om onder de aandacht te komen.

Het vergroten van de naamsbekendheid en het gericht targetten bij een doelgroep zijn voordelen van offline marketing anno 2019. Als je creatief genoeg bent kan je op een goedkope manier succesvol offline marketing uitvoeren. Zo komen er meer mensen je winkel binnen of nemen meer mensen je dienst af.